What do you say when words are not enough?

En tanke slog mig, och jag måste lufta den innan jag går och knyter mig.

När jag gick på högstadiet, då hade jag 5 vänner. Vänner som var... Någonting som jag inte ens finner
ord för. So what do you say when words are not enough? Dom hette Hanna, Hannah, Julia, Veronica och
Malin. Och jag ljuger inte när jag säger att de är bland de absolut bästa vänner jag nånsin haft.
Har? Undrar ni. Nej, säger jag. Hanna byter jag ett ord med då och då. Julia och Vevve likså.
Hannah? Nej. Malin? Nej. Jag började fundera över detta ikväll när jag satt och läste HG's blogg,
och det slog att jag vet inte ens om hon kallas HG längre. Jag vet inte hur hennes katt Tindra mår,
eller vad hon tänker göra i resten av sitt liv. Jag vet inte hur Malins hund mår, om hon fortfarande tror
att det spökar i deras i hus eller vad hon ska bli i framtiden. Jag vet att HF ska flytta till Stockholm med
Robert, men jag vet inte ens om hon tränar judo fortfarande. (och jag minns när HG skulle träna judo
på mig i skolan och det slutade med ett efter att jag hade, som offer, gjort allt fel, så fällde jag henne
istället). Jag vet inte vad Vevve ska läsa till, men jag vet att hon och Niklas fortfarande håller ihop. Dom har vart tillsammans länge nu. Jag vet inte om hennes föräldrar fortfarande har sitt jobb i den där lägenheten där vi
var och hälsade på några gånger, och jag vet inte hur hennes syskon lever. Jag vet att Chula har en lägenhet i stan,
men jag kan knappt minnas vad hennes pojkvän heter. Victor, tror jag. Jag som aldrig glömmer ett namn eller ansikte.

Jag kommer ihåg...
...När jag, HF, HG, Malin och Linus bakade innan näst sista dagen i nian. Malin dreglade över allting, så vi sa att när de i klassen åt kakorna, så skulle det vara som om att alla hade strulat med henne.
...När HF sydde sig i fingret med symaskinen.
...När jag, HF, HG, Chula och Sven gjorde filmen om döden.
...När HG hade sin Anti-Sven-period.
...Att varje SO-lektion sa HF "Mänskligheten är egoister!", Malin sa: "Vadå analysera? Jag fattar inte!" och HG sa: "Får vi betyg på det här?"
...När jag aprilskämtade med Vevve och sa att rektorns sekreterare ville prata med henne. Vevve gick upp och pratade med Berit, sen fick jag springa för livet.
...När Chula pratade om lunchen och sa "torsk är fisk och fisk är torsk".
...Att Vevve var så kär i den där Daniel ett tag.
...När HG skrev ett brev till Alle och läste upp det för honom, sen klippte han sig, och då sa hon att kärleken förmodligen suttit i håret, för hon gillade honom inte längre.
...När HF och jag skuttade arm i arm nerför esplanaden och sjöng "en björn och en tiger mot drömmarnas land, där solen som stiger, alltid är varm"
...Att Chula inte ville sluta gilla Mikael, för "då har jag inget att göra".
...Alla hemkunskapslektioner med HG och HF där det enda jag fick göra var att diska, för enligt dom så klarade jag inte av nåt annat (inte ens att skala potatis) :)
...Eva Frick, Fotsvamps-Inge, Urschula med sina röda utropstecken, Chrille som älskade oss och Börje som gick runt och sa svaren när vi hade fysikprov.
...När HG hörde lite fel... Jag frågade: "Skriver du av mig?", hon tittade äcklat på mig, jag undrade varför, men så sa hon: "Vill du att jag suger av dig?"
...När Vevve skrev "blablabla, hon bara babblar om sånt som jag inte förstår" i mitt anteckningsblock när vi hade kemi.

Jag kommer ihåg hur kul det var att gå i skolan bara för att jag visste att jag skulle träffa dom varenda dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0