Fotboll och andning. Och lite barnvaktande.

I spend each day here waiting for a miracle

Igårkväll satt jag barnvakt :) Soft kväll I'd say ;) Jag kom bort till familjen Lundgren kring fem i sex. Mattias och Victoria stack vid 20 över. Sedan gjorde jag, Louise och Alice tacos :) Mkt gott, och det gick faktiskt bra! (med tanke på de personer som brukar håna min matlagningsförmåga... Eller oförmåga, döm själva^^)
Efter vi hade ätit kollade jag på Sverige - Albanien! Kidsen höll mig sällskap, trots jag sa att dom inte behövde, dom är totalt ointresserade av fotboll.
"Men det är KUL!" Protesterade Alice, 6 år. Okejokej! Lugn och fin nu. Tio minuter senare, lite efter åtta, så sov bägge två i soffan. Så kul var det ja. Dom sov resten av kvällen :P Till och med hundjäkeln (Wilma sötnos :D) sket i mig och sov i Louisans säng. Hmm. Fast sen kom hon ut och la sig nedanför mig på golvet. När fotbollen var slut packade jag ihop Alice i famnen och stoppade henne i säng. Har ni försökt byta kläder till pyjamas på en sovande 6-åring? Jösses, som att försöka klä en säck potatis. Tuuungt. Wilma var ju inte heller till så mycket hjälp, hon satt bara på golvet och inspekterade så jag inte var elak mot den ena av hennes skyddslingar. Hon är sjukt överbeskyddande, den hunden!
Louise fick faktiskt sova vidare i soffan, hon är ju tio år och liiite tyngre än Alice, så jag pallade inte riktigt :P
Bestämde mig för att försöka få med Wilma ut på hennes kvällsrunda. Gjorde mig inga större illusioner, att hon och JAG skulle ut och gå, ingen Alice, ingen Louise. Trodde faktiskt inte att hon skulle lämna huset, men jodå, hon blev så glad när jag trädde på henne kopplet :) Gick en liten sväng, sen tillbaks.
Sen stoppade jag Louisan i säng, även om hon fick gå själv, haha. Sen kollade jag på Ciao Bella (den var precis lika kass som förra gången), G.I. Jane (mkt, mkt bra film! Rekommenderas! Om jag tål att titta på en hel film med norsk text, då är den bra ;D) och Polly came along. Fast hann bara halva sista. Mattias ringde vid tio och kollade läget.
"Är det lugnt det där hemma?"
"Jo, kan man väl säga... Dom har sovit sen klockan åtta!"
"Inte sen åtta!"
"Joho! Och vi har ätit och Wilma har varit ute, så det är lugna gatan här," skrattade jag. Mattias småskrattade;
"Jonna, du är underbar! Men jag hör av mig senare. Hej!" Haha, yay me^^
Dom kom hem vid två, så jag var hemma här vid tjugo över två inatt...

Idag då... Vid kvart i två stack jag bort till idrottsplatsen och kollade på B-laget med FO och, sista kvarten, Jojjo.
Jag och FO hade blixterkul, Hallabros tränare (Björn Bohlin) var skitrolig :)
Exempelvis:
Peter Rangdin gick förbi dom när en ny spelare skulle in, och Björn sa:
"Upp med dig, pojkfan, och in och spring i fem minuter! Sen kommer du hit och sträcker ut, så du inte blir som han som gick förbi och går skadad i fyra år!" Haha^^
"Ta i allt vad du kan pojk och lite till!"
"Men där ska Chrille... Men var är Chrille? (spanar över planen) Chrille? CHRILLE? Aaah, därborta är han!"
"Slå en cross över hela planjävlen, det vet jag att du kan! Sikta på Robin så kan han springa, det är inte en dag för tidigt!"
Bollen slogs och Robin missade den.
"Vad i helvete? Robin bedömer den bollen som om han hade vart ute och söpit i 14 dar!"
Fattar ni? Blixterkul :D 

När matchen, som slutade 3-2 till Listerby (mål av: Diego x2 och... Herregud, jag minns inte! Dennis?), slutade tjugo i fyra. Då gick vi till vårt omklädningsrum och slappade tjugo minuter, så började resten av laget troppa in.
Vi bad Coach att han skulle fråga Kalle om vi inte kunde få spela på B-planen (känns mkt bättre av nån anledning. Vi har inte spelat en match där på två år, minst). Vi fick!
Tacken? Vi slog Lörby med 3-2 :D Mkt skoj :D Jag spelade ytterst lite, tio-femton sista i första halvlek som vänsterback, sen typ tio minuter mitt i andra halvlek, som innermitt och sedan forward. Sen fick jag en såndär andningsattack... Det är som ett astmaanfall, men det är inte astma, om ni fattar. Det beror på att jag har så sjukt dåliga blodvärden, så andningen liksom inte funkar som den ska.
Sen var det slutspelat för mig :(. Men härligt med vinst :D Mål av: Jullan, och Swinto, vet jag säkert, men minns inte om Swinto gjorde 2, eller om Jessie gjorde ett också. Anyway, huvudsaken är att dom blev gjorda :D
Härligt tjejer!

Imorgon blir det nog Karlskrona och lämna in en jobbansökan, sen träning på kvällen... Mer vet jag inte än^^

These words ain't pulling me through
'cause I'm still in love with you


Auf wiedersehen!

You're breaking through my atmosphere

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0