Stop your messing around, boy

Så sitter man här igen ;)

Ikväll har jag gjort min sista träning på gud vet hur länge! Känns lite snyftsnyft, måste jag säga...
Jag började i Listerby IKs flicklag när jag var 7 år gammal. Jag minns första träningen. I Listerby gympasal. Lek, rep, bänkar och bollar. Jag och Jojjo hade aldrig träffats, men vi började leka den träningen xD
Första året förlorade vi varenda match, och gjorde bara ett enda mål på hela säsongen. Jojjo, mot Nättraby. Men vi förlorade med 5-1.
Vi inledde alltid säsongen med att spela träningsmatch mot några yngre killar, och vi förlorade undantagslöst där, oavsett hur det gick annars.
Andra säsongen vann vi alla våra matcher, utom de två vi spelade mot Sölvesborg. Så vi hatade dom redan då^^
Inte för att hatet nånsin kommer i närheten av RBK-hatet, men ändå. RBK ligger liksom i egen division så sett.
Vi mötte Ronneby... Kan det ha vart -00? Fick stryk med 5-0. Kommer ihåg en tjej med långt, vågigt, ljusbrunt hår. Hon hade ett hiskeligt skott, vilket jag vet, för hon prickade mig på låret. Några veckor senare började hon spela hos oss istället. Och blev en av de bästa vänner jag nånsin haft. Lustigt, att jag skulle bli bästis med en RBKare. Ödets ironi^^
Vi slog ihop med tjejerna som var födda -90. Och började med 11manna!
Första 11mannamatchen nånsin mötte vi Kallinge, och vi slog dom med 11-2. Mkt rolig match.
En match nere i Lörby gjorde jag mål från mer än halva plan. Tre fjärdedels plan, ungefär. Vilket skott det blev. Vet inte vem som skrek högst, jag eller Dan (vår dåvarande tränare).
Så småningom växte vi in i damlaget. Började med att vi kanske körde uppvärmning eller småövningar ihop, men till slut kom dagen då vi helt enkelt flyttades över.
Damsjuan, divison 4 och division 5.
Det var annorlunda mot flicklaget... Men man kom in i att.
Och nu har vi kamperat ihop i några år. Folk har försvunnit, kommit tillbaka och försvunnit igen. Lagt av, fått barn, börjat plugga. Men jag och Jojjo spelar fortfarande tillsammans^^
Jag älskar fotbollen, och jag kan gå ed inför hela världen att jag har världens bästa och coolaste tjejer i laget, och vi spelar för världens bästa klubb.
Listerby IK
- det märks att vi trivs



Jaha, det där hade jag inte tänkt mig, men nu blev det så.

Idag har jag packat ner de sista böckerna. Jag har ingenting att läsa!! Får läsa dom som ligger överst, ingen lysande litteratur...^^

Imorgon ska jag städa bilen invändigt, in till banken och hämta en sån där dosa till internetbank, har fått BankIDkortet idag. Köpa kräftor också, för imorgonkväll blir det kräftskiva hos Sandra :) Efteråt lite ostbricka med mamma och pappa.

Och på lördag bär det av... :)

Sometimes
it's not the things you say
sometimes you're just in the way
sometimes I feel like I can't live without you
Sometimes
I swear you make me sick
sometimes I just wanna kiss you
and tell you I love you
Sometimes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0