Livet är fult, du är fager

... vaken om natten och drömmer på dagen

Jaha, Östersjö 2012 är överspelat! Tack för detta, jag har haft en kalashelg! Jag, Jessica och Anja pinnade ner till Asarum och familjen Hargevall i fredags eftermiddag. Det bjöds på mat (grillat kött och potatisgratäng – YUMMIE!), en Modjo till det och lite dillande om allt och ingenting. Senare trillade de andra tjejerna in, och vi blev sittans på altanen till… Tja, jag kommer faktiskt inte ihåg när vi tog bussen till stan. Tjugo i tio, kanske? Eller tjugo i nio. Jag vet inte. Vi stack i alla fall till en av Annas kompisar, och där hade vi några härliga timmar med god dricka, bra musik (hög musik) o allmänt blandtjafs! Sen drog vi ner till piren och besökte öltältet. VÄLDIGT bra musik för att vara ett sånt ställe! Bara till att hoppa, sjunga och se glad ut ;)

På natten sen blev det en taxi hem till Anna, där vi rasade ihop i våra bäddar. Jag sov i en tältsäng, som avgav sitt karaktäristiska ”weirk, knirk” varenda gång jag rörde en fena. Och efter allt snack om hur sådana sängar kan slå ihop om en som ett plånbok om ett kvitto, var jag lite tveksam till att vända på mig. Men jag fördelade tyngden och rullade över på andra sidan. Och andades ut, för jag slapp vikas dubbel och gallhojta över hela Asarum.

Dag 2, aka lördag, vaknade de övriga puckona redan kl TIO. Trött jag blev. Sen sa mina hornhinnor upp sig när Anja dessutom drar upp rullgardinen för att se om det var sol ute. Tja, LJUST var det i alla fall. Vi åt rena hotellfrukosten (jag skar upp frallor och paxade de jag ville ha), sen gick vi en runda med Louie. Det ligger en… Hmm, 4H-gård? Aja, där var åsnor och alpackor, får och getter och sånt. Och fästingar.

På eftermiddagen blev det lite sol, lite morotskaka (så farligt gott), lite mat (jaa, i den ordningen – asbra!) och sen skulle Anna jobba. Så hon cyklar iväg i det där ösregnet som dök upp… Och vi gick upp och la oss igen. Jessica sov, jag och Anja gosade med Louie. Anja retade upp Annas katt Molly också, så hon såg ut att smida lömska attackplaner sedan, när hon kröp ihop på fönsterbrädan och blängde på Anja.

Vi stack in till stan lite tidigare, tog en pizza och köpte marknadsgodis till Anna. Sedan mötte vi upp hon working woman, och gick till Palme (hade 25-årsfest). Där fanns allsköns människor, så det blev en helskön kväll :D Roligast var de 15 som belägrat soffan och bläddrade musik på youtube, sedan sjöng de med så högt att rutorna skallrade (ingen chans att höra musiken), headbangade och körde sina moves.

Helgens raggningstaktik nummer 1:
"Hallå!"

Vi avslutade kvällen nere på stan, men vi struntade i öltältet på piren. Femtioelva tusen människor. Jag säger bara det, jag hade hellre hoppat i havet än försökt vara ordningsvakt den kvällen..!

Någon eller några timmar efter midnatt bar det av hemåt till mer civiliserade orter, som Leråkra. Anja skulle jobba kl 9 idag, så hon körde. Jag och Jessica åkte med, som de sneaky bastards vi är ;) Så när vi stannade här ute bad jag Anja ha ljusen igång och inte köra iväg förrän jag låst upp. Hej vildsvin, alternativt galen yxmördare innanför ytterdörren. Men jag blev inte överfallen, så Tafsen försvann iväg med de där två. Och min chipspåse.

Jag gick igenom hela huset, övervåning, undervåning och källare. Inga galna yxmördare eller tokstora spindlar nånstans, så jag rasade i säng och sov som en död till halv nio imorse. Vaknade till, drack vatten, tyckte synd om Anja som skulle jobba en halvtimme senare och somnade om.

Framåt halv tolv slog jag upp de två blå igen, kände mig hyggligt mycket som människa och bestämde mig för att stiga upp. Kalasväder, så jag smällde i mig en såndär liten fryst färdigpaj, sen gick jag ut på en tvåtimmarspromenad, så vansinnigt skönt!

Så nu är det ryggläge som gäller. Såg att Mamma Mia går klockan 21, kanske kollar på den. Kanske inte. Får se. Imorgon blir det Kalmar i alla fall! Upp en sväng och se fall Jessica och David har rivit stället än =)

Ju mera dom spottar på mig
desto snabbare kommer jag blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0