I left a pocket full of sunshine

... in my other jeans
 
Goddagens, världen!
 
Så har ännu en midsommar kommit och gått, min 23e i ordningen. Och det blev faktiskt en av de roligaste! Vi samlade ihop oss, några stycken här på Hospitalet och körde hela kittet: Ut och plocka blommot och björkris på morgonen, sen satte vi oss i varsin brassestol ute på gräsmattan, knäppte upp första cidern och band kransar. Jag blev rätt nöjd, särskilt med tanke på att det var första gången jag nånsin knöt en midsommarkrans. Jag är ju inte så mycket för det där... estetiska tänket, eller vad man ska kalla det.
 
Därefter drog det ihop sig till lite sillalunch! Sill, lax, nypotatis, gräddfil, gräslök, hembakat solrosbröd, you name it! Det var inget dåligt bord vi dukade upp..! Eftersom vi inte till fullo uppnått det mått av vuxenskap som krävs för att klämma en traditionell nubbe, shottade vi tequila istället. Och tro mig, det gick bra det också. Så bra att vi hade gjort änne på en liter tequila vid halv sex på kvällen...
 
Efter lunchen blev det en vända ut till Stensö! Där det mesta av midsommarfirandet var överstökat, men vi käkade paj som Jessica bakat, och sen körde vi femkamp!
 
Vi lekte en lek som... Inte har något namn! Inte vad jag uppfattade i alla fall. Resultatet? Tjaa, ni kan ju se nedan... Sen får det helt enkelt lov att bli bildkavalkad =) Från en fantastiskt rolig midsommar, som inbegrep dans runt stången på innergården, lekar, rita på folk med kol, nattdopp i Kalmarsundsparken och avslutning med jordgubbs- och gräddtårta. Fint som snus!
 
En bild säger mer än tusen ord, sägs det. Jag tror att jag låter det stanna vid det...
 
Tack ni fina, för en suverän helg!
 
You talk too much
You never shut up
Everything I do for you is never enough
You snore, you drool,
You talk in your sleep
Won't get a night's rest until you're six feet deep
I promised you forever
But we both know,
We're never gonna get along
You want it, you got it
Here's your freakin’ song

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0